~Rumpun Tamadun Melayu~

23 June 2006

Letihnyer

Warghhh.......
Letihnyer......
Aku masak ari ni,tp lambat siap masak.
Coz aku bangun lambat ari ni,bangun jerk terus aku gi pasar.
Pasar dah la jauh,aku kene jalan kaki plak tuu.Letih gilerr aku.
Sampai pasar aku teros gi kedai ayam,aku beli ayam seberat 2 kilo 250 gram yang berharga 33.50 Dirham.Pastu aku gi beli telor 10 bijik,salat seikat,serbuk cili barang sedirham,zubdah 5 dirham ngan zabib 5 dirham.

Mase kat pasar tadi aku terserempak ngan sorang makcik tu yg merupakan jiran aku.Die tanyer dah dapat result pekse kee?dah najah kee?aku pon cakap blom lagi,pastu die pon doa² kan aku berjaya di permudahkan segala urusan n macam² lagi arr,aku pon amin kan je laa.Ni laa antara sikap org arab die suke doakan kita.Sikap cam ni tak de(kurang) dalam masyarakat kita.Jadi kita la kena lazimkan sikap seperti ini dlm masyarakat kita.

Pastu aku terus balik umah.Dalam perjalanan tu aku terdengar laungan azan(bukan azan waktu solat,azan mengajak org gi masjid),alamak! aku pon bergegas pulang.Ari ni jumaat, kalo lambat masjid penuh.Sampai umah aku terus capai tuala biru aku tu, terus masuk blik air mandi sunat Jumaat.

Siap mandi aku sauk jubah aku yang coklat tu sarung kain pelikat,colek minyak atar kawan aku secolek dua pastu tros gi masjid.Sampai masjid aku tengok blah bawah dah penuh,aku terus naik tingkat atas,kat atas masih lengang,aku pon mengambil tempat di salah satu sudut masjid.

Balik dari masjid aku tukar baju,pastu terus masuk dapor, ape lagi masak laa.Mule² aku masak nasik dulu,pastu baru arr aku masak lauk.Aku masak biase² jee, aku wat gulai ayam masak kurma.Tak la teruk sangat rase nyer,bleh laa di kira sebagai masakan,heheheh.

Lepas siap masak ngan makan aku tros meluru ke komputer. Ape lagi aku berblog laa.Ok la sampai sini je laa.aku nak solat asar lak.

1 Comments:

Post a Comment

<< Home