~Rumpun Tamadun Melayu~

02 July 2006

Jauh Perjalanan,Indah Pemandangan,Luas Pengalaman (siri 3)


Sampai je kat Jamiah Sidi Mohamad Ben Abdullah(jamiah tmpt Ustaz Madani buat PHD) kami dibawa ke kuliah Huquq dahulu Sambil menikmati pemandangan di sana.Kami memerhatikan gelagat para pelajar yg sebok mengulang kaji pelajaran,al maklumlah dorang masih dalam fatroh imtihanat.Untuk pengatahuan pembaca la reka bentuk Kuliah Huquq ni pelik sikit,tak macam kuliah lain,susah la aku nak terangkan,korang kene gi sedirik,tengok camner.


Then kami di bawak plak ke Kuliah Ulum.Kuliah ni best senyap jee,maklum laa org blajo sains ni sivik sket.Ustaz Madani kate kuliah ulum memang cam ni senyap jee.dorang tak ske main².kalo nak main² tak leh masuk kuliah ulum.


Last skali baru la kami dibawa ke kuliah Adab.Mule² aku masuk kuliah ni terkesimaa aku, mane tak nyer besar giler kuliah ni bangunan 4 tingkat besar bangat.aku terpikir kalo aku la kene kuliah kat tingkat 4 tu,maunyer kurus aku hehehe.kat kuliah ni bising skit plajar die banyak lepak² coz dorang dah abis pekse,tgh tunggu result jee.

Lepas abis melawat Kuliah Adab Jamiah Sidi Mohamad Ben Abdullah kami pon gi melapis perut kat gerai bawah pokok rendang yang berhampiran dengan Kuliah Huquq.Ustaz Madani plak gi mkn kat dewan makan asrama.Kami melapis perut dengan roti dan ikan goreng yg di cicah bersama lubia(sejibik cam kuah dal laa).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home