~Rumpun Tamadun Melayu~

05 July 2006

Jauh Perjalanan,Indah Pemandangan,Luas Pengalaman (siri 6)

Kami meneruskan lagi pengembaraan dengan melawat makam syeikh Tarikat Tijani.Ketika aku n kawan² mengintai² makam dari pintu, kami di sapa oleh sekumpulan lelaki tua yg sedang duduk² bersandar pada dinding masjid sambil tangan mereka di gerak² mengira tasbih.Mereka mempersilakan kami masuk.

Kami masuk dalam makam tu,rupanyer ramai lagi kat belah dalam tu yg dok beriktikaf,tp makam ni masih dalam pengislahan (pembaikan).Kami menghampiri makam tersebut,dan cuba untuk bergambar di situ akan tetapi kami di tegah oleh seorang pakcik yg dok kat situ.



Kami pon hanya tengok² je laa makam tu tanpa bergambar dlm makam.Aku pon nak kuar dari makan tu dengan melalui satu kawasan lapang dalam masjid tu,ape lagi aku tengok takde org sekitar aku,aku pon amik gambar la,senibina die cantik gak laa.Baru la puas hati aku,dapat gak amik gambar dalam masjid(makam) ni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home