~Rumpun Tamadun Melayu~

07 July 2006

Jauh Perjalanan,Indah Pemandangan,Luas Pengalaman (siri 8)

Setelah puas berjalan² di madinah qodimah kami pon pulang ke asrama tempat kami menginap.Malam tu kami rase letih betul.Malam tu aku tido puas² sebab letih sangat berjalan kat madinah qodimah tu.

Keesokan paginye.Kami bertekat untuk pulang dengan menaiki bas pada pukul 8 pagi tetapi atas desakan abang Tono kami terpaksa beralah,kami pulang dengan menaiki bas pada pukul 11 pagi.Pagi tu kami di jamu dengan atai(teh) dan juga roti yang di hidang bersama minyak zaitun dan lavarge kiri(entah betul ke tak eje nye).

Kami keluar dari asrama lebih kurang pukul 10 pagi.Abang Tono mengiringi kami dari bilik penginapan hingga ke bawah untuk mendapatkan teksi.Dari asrama ke stesen CTM kami menaiki teksi shoghir dengan cas yg di kenakan sebanyak 5 dirham.

Sampai di stesen CTM kami terus melulu ke kaunter tiket untuk mendapatkan tiket pulang ke Tetouan.Selepas membeli tiket aku dan rakan² meletakkan bag kami di bilek menunggu.Si Rahmat keluar mencari bank untuk mencucuk duit,manakala Muhaimin pulak keluar untuk mencari sedikit makanan buat melapis perut dalam bas nnt.Aku tukang jaga beg kat situ.

Lebih kurang pukul 5 petang kami sampai di Tetouan.Alhamdulillah selamat perjalanan aku kali ni, tanpa ade sebarang masalah yg tak di ingini.